Oopsies!

God afton!

Har precis ätit kvällsmat efter en arbetsdag som målare :-)
Jag hittade ett nytt recept som jag var tvungen att prova så det blev bakning.
Ost-Oopsies - små bull/kakor som man gör i ugnen bestående bara av ägg och philadelphia, och ost som jag valde att smaksätta med. Blev riktigt lyckat faktiskt! Bra kvällsmål med väldigt lite kolhydrater!
Vi smaskade i oss dom med lite gräddfil,lök och parmesan..mums.. går åt väldigt mycket parmesan i detta hushållet för tillfället, haha.

 


Idag har vi målat taket inne på Haeggis vitt och imorgon blir det ännu ett lager.  Vita som snögubbar var man efteråt, eller ja, mest John eftersom han gick med den stora rollern, och jag med den lilla på dom svåråtkomliga ytorna:-) Men så har man i allafall jobbat lite denna veckan! Duktigt!

 

Igår var vi som sagt uppe på Belleveau Alm och firade lilla Oscar som blev 18! Det blev Kasnocken för min och Johns del som var väldigt efterlängtat! Helt klart godkänd, men den var faktiskt inte lika god som uppe på Jungerstube!
Och sen till dessert blev det Kaiserschmarrn, som är typ fluffiga pannkakor i små bitar med florsocker och grädde och frukt och sylt till. Farligt gott!
Båda dessa rätter är ett måste om man ska till Österrike! :-)

Blev faktiskt erbjuden jobb på stället, men chefen var ett riktigt sliskigt fyllo som bara pratade tyska så det känner jag mig inte riktigt sugen på att ta direkt..plus att det ligger mitt uppe i backen så det blir jobbigt att ta sig ner om man jobbar sent eftersom sista liften ner går kl.00.00.
Hörde dock att det skulle vara väldigt bra betalt, men pengar är ju inte allt!

Snart är det nog dags för att lägga sig och kolla på lite film, så fort karlen är färdig inne i sovrummet..han fick ett ryck och tyckte att vi behövde möblera om så får väl snart gå och kolla hur det blir där inne!

So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0